کهیر و راههای درمان
نوشته شده توسط : روغن شترمرغ

کهیر و راههای درمان

کهیر زدن بدن،کهیر چیست،کهیر عصبی،کهیر در بارداری،کهیر در کودکان

چقدر درباره کهیر و علل و درمانش می دانید؟

بهتر است بدانید که کهیر تورم قرمز رنگ پوست است که همراه با خارش است. در واقع هر ضایعه بعد از چند دقیقه تا چند ساعت بدون باقی گذاشتن اثر از بین خواهد رفت و سپس ضایعات جدید در محل های قبلی یا محل های جدید به وجود خواهد آمد. البته اندازه ضایعات کهیر از کوچکی یک عدس تا بزرگی یک بشقاب متفاوت است. امکان دارد ضایعات به هم پیوسته باشد و نواحی وسیعی از پوست را بپوشاند. اغلب خارش شدید وجود دارد، ولی امکان دارد سوزش یا به ندرت درد نیز وجود داشته باشد.

کهیر،راههای درمان کهیر

بهتر است به خاطر داشته باشید که علت کهیر، خروج پلاسمای خون از مویرگ های کوچک خونی سطح پوستمی باشد که در اثر واسطه های شیمیایی، به ویژه هیستامین اتفاق می افتد ترشح هیستامین از سلول هایی به نام ماست سل است.به یاد داشته باشید که کهیر به طور کلی بسیار رایج است و حدود 20 – 10 درصد افراد حداقل یک بار در طول عمر مبتلا به کهیر می شوند. التبه کهیر به طور معمول ظرف چند روز تا چند هفته خوب می شود، ولی در مواردی هم امکان دارد سال ها و حتی دهه ها به طول انجامد و مرتباً حملات آن تکرار گردد.لازم به ذکر است که چنانچه کهیر در نواحی خاصی مثل پلک ها و لب ها بروز نماید، سبب تورم می گردد که امکان دارد موجب نگرانی بیمار شود، ولی این تورم ظرف 12 تا 24 ساعت رفع می شود.در واقع  اگر بیمار دچار مشکل تنفسی یا بلع شود، باید به طور اورژانس تحت درمان قرار گیرد.
کهیر،راههای درمان کهیر
بدنیست بدانید که رایج ترین مواد خوراکی مولد کهیر عبارت هستند از: تنقلات، شکلات، ماهی، گوجه فرنگی، تخم مرغ، توت و شیر. به طور کلی مواد خوراکی تازه و خام، بیش از مواد پخته شده سبب ایجاد کهیر می شوند.لازم به ذکر است که  افزودنی های خوراکی و نگاهدارنده ها نیز ایجاد کهیر می کنند.در واقع بعضی از عفونت ها از قبیل سرماخوردگی و عفونت های گلو در کودکان می توانند سبب بروز کهیر نیزشوند، ولی بعضی عفونت های مزمن و گاه عفونت هایی به شکل سینوزیت  یا برخی آبسه ها نیز به عنوان علت ایجاد کهیر بااهمیت هستند.

کهیر،راههای درمان کهیر

بدنیست بدانید که بهترین درمان کهیر، تعیین علت و حذف آن می باشد. اما این امر به ویژه در کهیر مزمن معمولا میسر نیست، ولی در مواردی که عللی از قبیل عفونت، غذا، دارو یا عوامل فیزیکی عامل کهیر باشند، با حذف آن عامل کهیر نیز درمان می گردد.بهتر است بدانید که در بسیاری از موارد پس از معاینات کامل بیمار، لازم است که آزمایش های تکمیلی انجام گردد تا در صورت امکان علت کهیر تعیین گردد که البته همیشه این توفیق حاصل نمی شود.

کهیر،درمان کهیر

بهتر است برای درمان به پزشک مراجعه کنید تا علل مشخص شود.

کهیر و راههای درمان

مطالبی مرتبط:

چگونه پوستی صاف داشته باشیم

پوست انداختن لب و درمان آن

درمان سریع جوش های چرکی صورت





:: بازدید از این مطلب : 449
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 دی 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: